Ułatwienia dostępu
Poradnia prowadzi działalność diagnostyczną, terapeutyczną oraz profilaktyczną. Celem naszych działań jest udzielanie rzetelnej i profesjonalnej pomocy
1. Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych, zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się, a także predyspozycji i uzdolnień poprzez:
2. Wydawanie opinii w sprawach regulowanych rozporządzeniem MEN z dnia 14 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych (Dz. U. 2017 poz. 1743).
3. Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami, w tym:
4. Indywidualne wsparcie psychologiczne – dla rodziców, uczniów, nauczycieli – konsultacje, rozmowy terapeutyczno-wspierające.
5. Pomoc rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży oraz wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny poprzez:
Poradnia opiniuje w sprawach:
Poradnia wydaje opinie psychologiczno-pedagogiczne w powyższych sprawach po zakończeniu pełnej diagnozy psychologicznej i pedagogicznej ukierunkowanej na problem. Opinie wydawane są wyłącznie na pisemny wniosek rodzica, opiekuna prawnego w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Opinie wydawane są w sekretariacie Poradni od poniedziałku do czwartku w godzinach 8 – 19, w piątek w godzinach 8-18; wymagane jest potwierdzenie odbioru opinii przez wnioskodawcę.
Poradnia orzeka w sprawach:
Wniosek o wydanie orzeczenia wraz z zaświadczeniem lekarskim należy składać w sekretariacie Poradni.(wzór zaświadczenia lekarskiego jest dostępny w sekretariacie lub na stronie internetowej Poradni )
Zajęcia psychoedukacyjne, szkolenia, prelekcje i warsztaty dla dzieci/uczniów, rodziców i nauczycieli realizowane są na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanym przez nie zapotrzebowaniem.
Pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 zapraszają do budowania następujących sieci współpracy
Celem utworzonych sieci współpracy jest:
Rok szkolny 2022/23 AKADEMIA RODZICA
lp | Nazwa | Prowadzące | data |
1 |
| M. Dermont | |
2. | „Moje dziecko ma Zespół Aspergera”. | W. Jeziorska, A. Sochacka | |
3 | Niepłynność mowy – | B. Załuska, E. Stefańska-Nowak | |
4 | Wybiórczość pokarmowa u dzieci | Sabina Sikora, Ewa Krystek | |
5 | Mutyzm wybiórczy – cykl spotkań w ramach grupy wsparcia dla rodziców | Sabina Sikora, Agnieszka Sochacka | Grupa otwarta. Zgłoszenia przez cały rok szkolny |
Daty szkoleń zostaną ustalone po zebraniu grupy chętnych.
Zapisy w sekretariacie pod nr 42 674 45 88, 530 622 874
Rok szkolny 2022/23 AKADEMIA NAUCZYCIELA
lp | Nazwa | Prowadzące |
1 | Słyszy, ale czy słucha? – o zaburzeniach przetwarzania słuchowego” | U. Poradowska, M. Dermont |
2. | „Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów z grupy ryzyka dysleksji oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim” | I. Sędzińska-Klejman U. Poradowska |
3 | Trudności emocjonalne dzieci i młodzieży, z którymi zmagamy się w codzienności szkolnej. | I. Socha, W. Jeziorska |
4 | „Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole” i analogicznie warsztaty dla rodziców | W. Jeziorska, A. Sochacka |
5 | Wpływ integracji sensorycznej na procesy uczenia się | Ewa Krystek, Sabina Sikora |
Daty zostaną ustalone po zebraniu się grupy chętnych nauczycieli.
Zapisy w sekretariacie pod nr 42 674 45 88, 530 622 874